< Tilbage

CDIP Stadl Paura Østrig 1.-5. april 201529-03-2015 - 15:42

Super flot afslutning på stævnet for ponyerne i Stadl Paura. I dagen Kür avancerede Dornich Son og Nikoline Ulrich til 2. pladsen kun slået af den rutinerede tyske rytter Nadine Krause og Danilo. Nikoline har haft et fantastisk stævne, hvor hun har stået på 3. pladsen i hendes 2 første starter.  Også de øvrige danske ponyryttere kan rejse hjem med gode erfaringer i bagagen. De sluttede alle med nogle flotte kür programmer, og var alle med til den festlige sejrs ceremoni. Maria Mejlgaard Jensen og Bjerregaards Mozart blev no 4, Sara Aagaard Hyrm og Der Harlekin blev 6'er, Victoria C Hanssen og Campari W bleb 8'er Sofie K Hansen og Prince of Glory blev 8'er, og Michaela Navrsted Jensen og Gee Gee blev 11'er

Michaela Navrsted har skrevet et indslag til ponydressur om hendes oplevelse af stævnet i Stadl Paura med hendes pony Gee Gee, læs her:

Søndag d 29/3

Vi var tidligt oppe, så vi kunne pakke de sidste ting og jeg kunne trække en lille tur med Gee inden hun skulle læsses i hestetransporten. Vi kørte fra Kumlegaarden kl. 0830 mod færgen i Gedser, hvor vi sejlede til Rostock. Færgenturen gik godt i flot solskinsvejr. Derefter kørte vi udenom Berlin mod byen Hof, hvor vi skulle overnatte. Meget af vejen derned styrtregnede det, men der var en flot udsigt da vi nåede til Bayern over det tyske landskab.

De danske ponyer overnattede på et ridecenter i Hof og der var en hjælpsom pensionær på ridecentret, som hjalp med at få ordnet boksen til Gee. Derefter kørte vi til det Gasthof, hvor ryttere og forældre skulle overnatte og spise aftensmad.

Mandag d. 30/3

Efter morgenmaden kørte vi det sidste stykke gennem Tyskland og ind i Østrig til Stadl Paura. Fra Hof til Stadl Paura var der ca. 4 1/2 times kørsel. Da vi ankom til stævnepladsen og teltstalden var der allerede godt vådt og mudret, vi fik sat ponyerne ind og alle Dannebrogsflagene kom op. Om aftenen trænede vi med ponyerne og derefter spise vi aftensmad samme på stævnepladsen.

Tirsdag d. 31/3

Alle ponyerne skulle til VET-check og de gik fint igennem uden problemer. Vi var i det fine tøj fra ScanHorse og ponyerne havde flotte dækner på fra Horse World. Derefter var der træning med Jette. Inden VET- checket var det begyndt, at blæse rigtig kraftigt og det blev værre endnu - Gee kunne bestemt ikke lide at være i sin boks, idet vinden hev og flåede i teltstalden. Brandvæsnet kom og lukkede alle teltstaldene ned og alle heste blev flyttet over i de faste stalde. Min mor var hurtig til, at få fat i bokse, så alle ponyer og junior og Young rytternes heste kunne komme i tørvejr. Vi spiste til aften på en italiensk restaurant, som ligger ved siden af stævnepladsen og det blev vores faste sted at spise til aften.

Onsdag d 1/4

Idag var første konkurrencedag, hvor vi skulle ride PRT. Jeg havde selv en fin tur, selvom Gee var lidt spændt. Det var en god international debut, hvor vi blev nr. 10 ud af 25 startende. Efter vi havde redet fik vi endnu en overraskelse, idet vi igen skulle flytte bokse da Grand Prix hestene skulle ind i de bokse vores ponyer/heste stod i. De blev flyttet til bokse i det ene ridehus og min mor fik fat i 13 bokse, så danskere kunne stå ved siden af hinanden. Alle ponyer/heste tog al flytteriet rigtig pænt.

Torsdag d. 2/4

Idag skulle vi ride PRM og havde igen en fin tur med Gee. Hun var mere afslappet og lettere gående og vi endte på en 11 plads med 68 % og var dermed videre til kur'en om lørdagen. Alle danske ponyer gik videre til kur'en ??.

Fredag d. 3/4

Fredag var det fridag da der ikke var nogen ponyklasser, så der slappede vi af og hyggede eller heppede på de danske junior og Young ryttere. Gee og jeg trænede let hos Jette. Nogle tog også i et stort badeland, som lå 1/2 time fra Stadl Paura.

Lørdag d. 4/4

Lørdag red vi kurfinale og det gik fint. Vi fik en 11 plads med 69%. Det var jeg tilfreds med idet jeg kun havde redet kuren 1 gang før til stævne. Det var en rigtig fin afslutning på Gee og mit første internationale stævne og så var det ellers bare hele vejen hjem igen med en overnatning i Hof igen. Vi ankom søndag eftermiddag til Kumlegaarden, hvor Gee kunne komme ud på sin fold, imens vi pakkede alle tingene ud.

Jeg synes selv det har været et helt fantastisk stævne og vildt hyggeligt med de andre danskere.

Gee & Ela

Onsdag

Flot start for Nikoline Ulrich, som blev 3'er på rutinerede Dornich Son og 7'er med AJ Don't You Forget About Me, Og flot af Sofie Hansen og Prince of Glory som blev 1. uplaceret i deres debutstart internationalt.

Tirsdag

I morgen onsdag lægger ponyrytterne ud med PRT fra kl. 08.00. I kan følge resutaterne fra linket nederst på denne side.

Og så håber vi på bedre vejr, selvom rytterne starter indendørs.

Rytterne er:

Sofie K Hansen / Prince of Glory

Victoria C Hanssen/ Campari W

Sara Aagaard Hyrm/ Der Harlekin B

Maria Mejlgaard Jensen/ Bjerregaards Mozart

Michaela Navrsted Jensen/ Gee Gee

Nicoline Ulrich/ Dornich Son og AJ Don't You Forget About Me

Se start og resultatliste her